Walka o remont trwa

kolej

Blisko dwa tysiące podpisów popierających wpisanie do Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 remontu odcinka linii kolejowej Świdnica Miasto-Jaworzyna trafiło na biurka urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Organizatorzy zbiórki liczą, że głos mieszkańców powiatu świdnickiego zostanie w Warszawie wysłuchany.

Blisko dwa tysiące podpisów popierających wpisanie do Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 remontu odcinka linii kolejowej Świdnica Miasto-Jaworzyna trafiło na biurka urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Organizatorzy zbiórki liczą, że głos mieszkańców powiatu świdnickiego zostanie w Warszawie wysłuchany.

Pierwotnie modernizacja linii kolejowej 137 Legnica – Katowice na odcinku Jaworzyna Śląska-Świdnica Miasto była na liście planowanych inwestycji, ale została przesunięta na listę rezerwową. Zdaniem Adama Grabickiego z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego oznacza to faktyczne odsunięcie wykonania inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Dlatego miłośnicy kolei wspólnie z członkami Świdnickiego Forum Rozwoju jeszcze w lipcu rozpoczęli zbiórkę podpisów pod petycją o powrót odcinka na główną linię zadań. Kilka dni temu podpisy wraz z wymaganymi dokumentami złożyli w MiiR. – Mimo okresu urlopowego udało nam się zebrać blisko dwa tysiące podpisów. Nasza akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ludzi. Po przedstawieniu idei, praktycznie nikt nie odmawiał podpisania petycji – mówi Marcin Paluszek ze Świdnickiego Forum Rozwoju.

Teraz trzeba czekać i liczyć, że wniosek z konsultacji społecznych zostanie uwzględniony w przygotowanym przez urzędników Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023. Lobbowanie w tej sprawie obiecała świdnicka posłanka Teresa Świło.

Dlaczego warto jest walczyć o remont zaledwie kilkukilometrowego odcinka kolejowej trasy? Bez niego linii grozi dalsza dewastacja i wydłużenie czasu podróży. Tymczasem inwestycja idealnie wpisuje się w plany związane z rozwojem Aglomeracji Wałbrzyskiej i utworzeniem siatki połączeń na trasach Świdnica Miasto – Kamienna Góra czy Wrocław Główny – Jedlina Zdrój przez Świdnicę Kraszowice. – Sprawne, szybkie a przede wszystkim bezpieczne połączenie z sąsiednimi dużymi ośrodkami jak Wałbrzych, Wrocław pozwolą na dalszy rozwój Świdnicy, a w perspektywie kilku lat ograniczą odpływ młodych ludzi z naszego miasta. Skorzysta na tym również sektor przemysłowy i turystyczny proponujący szybki dostęp do swoich usług – tłumaczy Marcin Paluszek.

(ram)

{fcomment}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *