Region przyjazny przedsiębiorcom

Świdnica historycznie związana była głównie z przemysłem elektromaszynowym i motoryzacyjnym. Kryzys gospodarczy lat 90-tych spowodował jednak duże osłabienie w przemyśle, które dotknęło wielu przedsiębiorstw. Po latach prac i inwestycji region świdnicki odbudował swoją pozycję jako miejsca przyjaznego przedsiębiorcom i rozkwitł na nowo. To właśnie tutaj powstają oddziały Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a kolejni inwestorzy wybierają powiat świdnicki na prowadzenie działalności.

Priorytetem było znalezienie nowych miejsc pracy. Konsekwentne działania doprowadziły do utworzenia na terenie miasta podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”, co spowodowało, że Świdnica stała się obiektem zainteresowania wielu nowych przedsiębiorców. W grudniu 2006 r. otwarta została nowoczesna fabryka kuchenek szwedzkiego koncernu Electrolux Poland Sp. z o.o. Tutaj również ulokował swoją inwestycję amerykański koncern Colgate-Palmolive Manufacturing (Poland) Sp. z o.o. Nie są to jedyne firmy, które wybrały Świdnicę. W rejonie ul. Przemysłowej swoje inwestycje ulokowały kolejne podmioty: niemieckie firmy Klingenburg International Sp. z o.o., japońska Nifco Poland Sp. z o.o., polsko-duńska Forma System Sp. z o.o. oraz polska firma Gryphon Sp. z o.o. Obecnie działalność gospodarczą prowadzi lub jest w trakcie realizacji inwestycji 12 inwestorów polskich i zagranicznych z różnych branż (maszynowej, obróbki metali, AGD, motoryzacyjnej). Łączne nakłady poniesione przez firmy przekroczyły 1,1 mld złotych a zatrudnienie w podstrefie znalazło blisko 3 tys. osób.

Rozwój dużych przedsiębiorstw na terenie regionu wpłynął również pozytywnie na lokalne firmy. Wśród nich znajduje się m. in. Grupa MARCONI, posiadająca w swojej ofercie szeroki wachlarz usług, który stale się powiększa. To właśnie im zaufała Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, z którą stała współpraca potwierdza jakość świadczonych usług. Wysoka jakość wykonywanych działań oraz systematycznie pogłębiana wiedza na temat profesjonalnych środków czystości oraz sprzętu, zapewniły nam ugruntowaną pozycję na rynku usług porządkowych. Gwarancją solidnie wykonanej usługi jest również opracowany, według standardów europejskich, system kontroli i weryfikacji wykonanych zadań – zaznacza Monika Mucha, szef obszaru usług porządkowych w Marconi.

Kupują lokalnie

Na terenie Świdnicy działa również Stowarzyszenie KADUCEUSZ jednoczące kilkudziesięciu mieszkańców, którzy swoje życie zawodowe wiążą z miastem. Wśród członków Stowarzyszenia znajdują się właściciele z różnych branż, od sklepów z bielizną, przez piekarnie, sklepy ogrodnicze czy obuwnicze, na restauracjach kończąc. – Różnorodność środowisk oraz branż, z których się wywodzimy, stanowi naszą siłę i wzajemną inspirację. Wiemy, że tylko wspólnie możemy osiągnąć cel i dlatego w swoich działaniach odwołujemy się do idei otwartości, współpracy i porozumienia. Dotyczy to zarówno władz, mieszkańców, przedstawicieli innych branż i organizacji. Zachęcamy do współpracy wszystkich, którym na sercu leży dobro naszego miasta, bo łączy nas Świdnica – podkreśla Ilona Kurowska ze Stowarzyszenia KADUCEUSZ.

Połączyli siły

Swoja ofertę dla potencjalnych inwestorów – w postaci uzbrojonych gruntów – przygotowało również miasto. Co więcej, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wykfalifikowanych pracowników  z wykształceniem zawodowym  Gmina Miasto Świdnica we współpracy ze Stowarzyszeniem Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich (SPIKS), Forum Obywatelskiego Rozwoju, Powiatowym Urzędem Pracy oraz Powiatem Świdnica stworzyli projekt „Zostańcie z nami” (nowa nazwa  „Zalogowani”). Program miał na celu promowanie wśród młodzieży lokalnych przedsiębiorców  jako potencjalnych pracodawców, a tym samym, zwiększenie jakości i spopularyzowanie  świdnickiego szkolnictwa zawodowego. Dzięki temu przed małymi i średnimi firmami z regionu otwierają się szerokie perspektywy, a także stały się przyjaznym miejscem pracy dla młodych ludzi, którzy z chęcią pozostają w mieście i na swoich pracodawców wybierają właścicieli lokalnych przedsiębiorstw. Dla firm z sektora MŚP organizowane są również różnego rodzaju szkolenia i warsztaty. Najbliższe odbędzie się w  czwartek, 12 października. Jego organizatorem jest PKO Bank Polski. Bezpłatne szkolenie, które  będzie miało miejsce w Hotelu Red Baron przy ul. Lwa Tołstoja 2 ułatwi nawiązywanie współpracy z nowymi partnerami i da możliwość poznania nowych trendów w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu. Spotkanie podzielone będzie na trzy części tematyczne, a każdą z nich poprowadzą specjaliści m.in. w dziedzinie komunikacji i marketingu internetowego, ekonomiści, czy przedstawiciele wiodących na rynku przedsiębiorstw. Tematy warsztatów to: „Marketing za zero złotych” – czyli jak trafić w dobrą grupę odbiorców, budować zasięg i przywiązanie do marki; „Networking w biznesie: budowanie dobrych relacji”; czy „Myśl jak klient – cykl zakupowy”.

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.pkobp.pl/dziendobrybiznes. Uwaga: liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *