Biegiem na wieżę!

Najpierw wokół centralnego placu w mieście, potem 222 stopnie na sam szczyt. Już po raz trzeci w Świdnicy odbędzie się Bieg na Wieżę Ratuszową. Amatorów niezwykłych wyzwań zapraszamy 3 września do świdnickiego Rynku.

bieg plakat

W biegu mogą wystartować osoby powyżej 16 lat w dwóch kategoriach: kobiet i mężczyzn. Ze względów organizacyjnych lista zgłoszeń może liczyć 120 osób. Trasa tradycyjnie wytyczona została wokół Rynku (jedno okrążenie). Następnie do pokonania będą 222 schody prowadzące na taras widokowy wieży ratuszowej. Czas biegu będzie mierzony, a zawodnicy będą wypuszczani na trasę co pół minuty. Zapisy w dniu biegu przy Informacji Turystycznej w godz. 8.00-9.30, a start o 10.00. Udział w biegu jest bezpłatny. Organizatorem wydarzenia jest Księstwo Świdnicko-Jaworskie Lokalna Organizacja Turystyczna przy współpracy ze Świdnickim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji i Klubem Biegacza Hermes Świdnica.

Przed rokiem wystartowało blisko czterdzieści osób. Wśród pań triumfowała Elżbieta Kowalewska (02:39,20), a wśród panów Jakub Janiszewski (01:55,00).

 

REGULAMIN – III Bieg Na Wieżę Ratuszową, Świdnica  3.09.2016  r.

 

  1. ORGANIZATOR:

Lokalna Organizacja Turystyczna „ Księstwo Świdnicko-Jaworskie”. Współorganizatorzy: OSiR Świdnica, Klub Biegacza Hermes Świdnica

  1. CEL:

Popularyzacja i upowszechnianie biegania jako zdrowej i prostej formy sportu oraz wypoczynku, wyłonienie najlepszych biegaczy po schodach wieży ratusza, promocja miasta Świdnicy oraz regionu Księstwo Świdnicko-Jaworskiego.

  1. TERMIN I MIEJSCE:

Bieg odbędzie się 3.09.2016  r. , bieg na czas, zawodnicy pokonają 1 pętlę wokół świdnickiego rynku a następnie wbiegną na Wieżę Ratuszową pokonując 222 schody. Bieg na czas, start zawodników co pół minuty.

Start w świdnickim Rynku (naprzeciwko punktu Informacji Turystycznej). Start Biegu Głównego o godz. 10.00  Planowane zakończenie imprezy około godz. 12.00 (w zależności od ilości zgłoszonych zawodników)

  1. UCZESTNICTWO:

Uczestnicy posiadają aktualne badania lekarskie lub podpisali formularz (dostępny w biurze zawodów, obok Informacji Turystycznej) o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.

Spełniają wymogi niniejszego regulaminu.

Wszyscy zawodnicy muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów.

Podczas zapisów zawodnicy muszą posiadać dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość  i wiek.

Wszyscy zawodnicy muszą posiadać numer startowy umieszczony na piersi.

Brak numeru startowego powoduje dyskwalifikację zawodnika.

W biegu głównym  udział wziąć   osoby , które ukończyły 16 rok życia. Osoby niepełnoletnie podczas zapisów okazać będą musiały zgodę rodziców lub prawnych opiekunów.

  1. ZGŁOSZENIA

Zapisy do biegu – w dniu imprezy , w biurze zawodów od godz. 8.00 do 9.30. Biuro zawodów mieścić się będzie w Świdnickim Rynku obok punktu Informacji Turystycznej .

Uczestnictwo w imprezie – bezpłatne

Ze względów organizacyjnych -maksymalna liczba osób mogących wziąć udział w biegu  -120

  1. KLASYFIKACJE:

Prowadzona będzie klasyfikacja :

  • generalna mężczyzn,
  • generalna kobiet,

Zawodnicy startują pojedynczo na sygnał dźwiękowy i gest sędziego startowego.

Powroty od mety w dół, ze względów bezpieczeństwa będą omówione szczegółowo bezpośrednio przed startem na odprawie technicznej.

  1. NAGRODY:

Nagrody rzeczowe otrzyma trzech najlepszych zawodników i trzy najlepsze zawodniczki w klasyfikacjach kobiet i mężczyzn.

 

Informacja  o nagrodach/medalach dla uczestników podawana będzie na bieżąco w trakcie przygotowań do imprezy.

Bieg odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, o których zobowiązuje się poinformować wszystkich uczestników przed rozpoczęciem imprezy. Interpretacja niniejszego regulaminu należy do Biura Organizacyjnego.

Plan imprezy:

1 . Zapisy 8.00-9.30

  1. Start biegu 10.00-11.15
  2. Zakończenie biegu, dekoracja – 11.15-12.00

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *