Wszechstronna Kinga z II LO
Kinga Kępa z kl. 2a o profilu matematyczno – fizycznym z II Liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy w ostatnim czasie wygrała wiele prestiżowych konkursów. Uczennica z powodzeniem bierze też udział w olimpiadach.
Do najważniejszych jej osiągnięć należą: rekomendacja do etapu centralnego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, kwalifikacja do finału Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z geografii z elementami geologii, udział w II etapie Olimpiady Teologii Katolickiej oraz I miejsce w III Dolnośląskim Konkursie Recytatorskim ,,Wiersze ojców naszych”.
Kinga skromnie przyznaje, że nauka jest jej pasją, a sukcesy to miły dodatek do wszechstronnego rozwoju. Ponadto uczennica znajduje czas na czytanie książek, słuchanie muzyki, śledzenie informacji ze świata sportu, wspólne zakupy z przyjaciółką oraz wycieczki z rodzicami.
Zapytana o to, skąd tak różnorodne zainteresowania, z uśmiechem na twarzy odpowiada: „Niejednokrotnie spotykałam się ze stereotypami ,,humanisty” i ,,ścisłowca”, ale zawsze uważałam je za krzywdzące i całkowicie pozbawione sensu. W szkole podstawowej znalazłam swój klucz do sukcesu – umiejętność odnajdowania się w różnych rolach. Wtedy również zostałam laureatką interdyscyplinarnego konkursu ,,zDolny Ślązaczek”, dzięki któremu ostatecznie przekonałam się, że fascynacja dziedzinami humanistycznymi nie musi oznaczać rezygnacji ze zgłębiania wiedzy matematyczno- przyrodniczej. Z czasem zaczęłam nawet dostrzegać wyraźne związki między matematyką i językiem polskim, co mogłoby wydawać się absurdalne, a jednak… O moim wyborze szkoły średniej zadecydował nie kto inny, jak Stefan Banach. Jego wielki talent matematyczny był dla mnie inspiracją, jeszcze zanim zadecydowano o nadaniu jego imienia II LO. Wkrótce zdałam sobie sprawę, że niezależnie od profilu klasy można rozwijać się wszechstronnie. Wystarczy tylko odrobina chęci, wiary w siebie i życzliwi ludzie wokół”.
– Przed Kingą jeszcze półtora roku nauki w liceum, więc przed nią na pewno kolejne wyzwania i sukcesy, na które czekamy – dodają pedagodzy.