Światowy dzień wiedzy o autyzmie
Obchody Światowego Dnia Autyzmu mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu: dziecięcego i dorosłych. Wykłady, pogadanki, filmy edukacyjne, gazetki, prace plastyczne, warsztaty dla rodziców – takie i inne działania miały miejsce w naszej szkole.
W ramach tego wydarzenia przez dwa dni „oswajaliśmy autyzm”. Jako uczniowie szkoły i klasy integracyjnej – mamy w swojej społeczności uczniów autystycznych. Były więc wspólne gry i zabawy z nimi. Ostatniego dnia wszyscy ubrani na niebiesko i z niebieskimi balonami uczestniczyliśmy całą społecznością szkolną w NIEBIESKIM MARSZU, solidaryzując się z osobami autystycznymi.
„Obchody Dnia mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat dziecięcego autyzmu.
Autyzm dziecięcy to zaburzenie rozwoju i funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego, charakteryzujące się zakłóceniami zdolności komunikowania uczuć. Przez dwa dni „oswajaliśmy” w naszej szkole autyzm. W tych dniach dzieci mogły uczestniczyć w grach i zabawach organizowanych w świetlicy szkolnej. W tych dniach można było dowiedzieć się jak pomóc dzieciom dotkniętym autyzmem. Tego dnia ludzie na wszystkich kontynentach świecą na niebiesko, żeby okazać solidarność z dziećmi z autyzmem. Wszyscy uczniowie w tym dniu przyszli do szkoły ubrani na niebiesko.” Oliwier Kaniak
Wybraliśmy to wydarzenie, gdyż trzeba zwiększać świadomość dzieci i dorosłych na temat autyzmu. Jest to ważny i szczytny cel, bo osoby z autyzmem są obok nas. Nie należy się ich bać, wyśmiewać, wykluczać ze społeczeństwa, tylko zrozumieć i pomóc im godnie żyć.
Uczniowie klasy II c ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Świdnicy w składzie: Filip Batko, Zuzanna Dudzic, Adrianna Huk, Oskar Jurek, Pola Józefowska, Oliwier Kaniak, Natalia Kanownik, Oliwia Kida, Lena Kmiecińska, Mikołaj Kwiatkowski, Emilia Ligierko, Agata Mikołajewska, Nowicki Kacper, Maksymilian Ruszaj, Hubert Rzepisko, Maja Sitoń, Krzysztof Stęplewski, Wiktor Urbańczyk, Karolina Zawadzka, której opiekunami są Beata Franieczek i Małgorzata Kaszyńska.