Dni okolicznościowe w klasie I b – doświadczamy i eksperymentujemy
Uczniom klasy I B, w ramach tradycyjnie obchodzonych raz na dwa miesiące tzw. Dni okolicznościowych (klasowego projektu polegającego na realizacji w jednym wybranym dniu danego miesiąca tematu/zagadnienia zgodnie z ich oczekiwaniami, potrzebami i wg ich pomysłów, przy aktywnym udziale rodziców, którzy sporządzają na ten dzień „specjalne” drugie śniadanie, a i niejednokrotnie osobiście uczestniczą w zajęciach, pracując w jednej ławce ze swoim dzieckiem), najbardziej spodobał się dzień pod hasłem: Doświadczamy i eksperymentujemy.
W tym dniu dzieci badały właściwości różnych przedmiotów zanurzanych i rozpuszczanych w wodzie, poznawały właściwości wody. Pracowały w grupach – stacjach badawczych. Realizowały przydzielone im zadania, dokonywały obserwacji, próbowały na ich podstawie wyciągać i formułować wnioski. Na zajęciach z edukacji matematycznej poznały miarę litr, odmierzały go różnymi rodzajami naczyń. Z kolei na zajęciach przyrodniczych poznawały znaczenie wody w przyrodzie. Na ten dzień rodzice przygotowali im do drugiego śniadania produkty, które dużo jej zawierają: ogórki, soczyste owoce, owocowe kisiele, itp.
Dzień eksperymentów i badań upłynął pierwszakom bardzo szybko. Był z jednej strony dniem wytężonej pracy, a z drugiej – przede wszystkim czasem doskonałej zabawy urozmaiconym pysznym śniadankiem.
Dzieci wybrały te zajęcia i uznały je za ważne wydarzenie, ponieważ jest to ich ulubiona forma prezentacji własnych zainteresowań i uzdolnień. Duże znaczenie też miało dla nich zaangażowanie się ich rodziców, którzy uatrakcyjnili im zajęcia szkolne. Była to też wesoła forma nauki poprzez zabawę i działania praktyczne. A dzieci taką uwielbiają.
Uczniowie klasy I b ze Szkoły Podstawowej im. K. K. Baczyńskiego w Strzelcach, której opiekunem jest Joanna Kubicka.