Wygraj koncert ulubionego wykonawcy
Świdnickie Recenzje Muzyczne to nowy projekt, który ma ułatwić wpływ na repertuar koncertowy Świdnickiego Ośrodka Kultury. Wystarczy stworzyć recenzję ulubionej zeszłorocznej płyty i zgłosić ją do konkursu. Jeśli nie wiesz jak się zabrać do pisania, ŚOK zaprasza też na warsztaty prowadzone przez Jarka Szubrychta.
Chyba wszyscy słyszeli już o „budżetach obywatelskich”, dających mieszkańcom wpływ na inwestycje w ich okolicy. Świdnickie Recenzje Muzyczne mają podobny charakter – umożliwiają lokalnym fanom muzyki wpływ na repertuar koncertowy Świdnickiego Ośrodka Kultury. Wnioski do projektu można składać w formie… autorskich recenzji płytowych! Recenzje będą reprezentowały opisywanych artystów w ogólnodostępnym głosowaniu a ci najwyżej oceniani zostaną zaproszeni na występ w Świdnicy.
Poszczególne etapy projektu:
1. Napisz recenzję najlepszego albumu polskiego wykonawcy, który został wydany w 2015 roku, i wyślij ją do 14 lutego na adres recenzje@sok.com.pl (1 osoba może zgłosić tylko 1 recenzję!)
2. Otrzymane recenzje zostaną poddane wstępnej selekcji, po której zostanie ułożony zestaw do głosowania.
3. Głosowanie potrwa od 19 lutego do 7 marca.
4. Po zakończeniu głosowania ŚOK podliczy głosy oddane na poszczególne recenzje/artystów i rozpocznie działania w kierunku realizacji ich koncertów w Świdnicy.
Chciałbyś wziąć udział, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? W ramach wsparcia projektu ŚOK przygotował warsztaty pisania recenzji, które odbędą się w dniach 3-4 lutego. Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną ilość miejsc obowiązują zapisy pod adresem recenzje@sok.com.pl. Warsztaty poprowadzi Jarek Szubrycht – dziennikarz, redaktor naczelny „Gazety Magnetofonowej” – kwartalnika o polskiej muzyce. Prowadzi również portal Red Bull Muzyka i współpracuje z tygodnikiem „Polityka” (wcześniej m.in. z „Przekrojem”, „Machiną”, „Filmem”, „Dziennikiem”). Autor książek o zespołach Slayer i Vader, a także o Maryli Rodowicz, Czesławie Mozilu i Jerzym Fedorowiczu. Właściciel firmy Trzecie Ucho. Koncentruje się na obszarze, na którym spotykają się muzyka, marketing i media. Do jego klientów należą m.in. Sziget Festival i OFF Festival Katowice. Fani muzyki metalowej znają go z zespołu Lux Occulta.