Telefon zaufania dla seniorów

Ma przyczynić się do wzmocnienia aktywności społecznej osób starszych, utrzymywanie ich w dobrej kondycji psychicznej, włączanie do życia społecznego. To także odpowiedź na potrzeby osamotnionych lub mniej aktywnych seniorów, którym szczególnie doskwiera brak kontaktu z innymi ludźmi.

Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów ma służyć wszystkim, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać się” drugiej osobie. Szczególnie w tym trudnym okresie  jaki mamy ze względu na obecną sytuacje epidemiologiczną. Dzwoniący mogą liczyć na wysłuchanie, zrozumienie, rozmowę w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. W ten sposób Telefon ma przeciwdziałać osamotnieniu, ułatwiać osobom starszym udział w życiu społecznym, czy realizację aktywności rekreacyjnej bądź kulturalnej. Może również zadzwonić jeśli czujesz się samotny i chcesz po prostu  porozmawiać. Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora (jak na numery stacjonarne lub komórkowe). Dzwoniąc dowiesz się z jakich propozycji Senior może w naszym mieście skorzystać. – Przedstawimy Ci m.in. ofertę  Dziennego Domu „Senior-WIGOR”, Klubów Seniora czy Uniwersytetu III Wieku. Uzyskasz też informację jak załatwić sprawę urzędową lub inną sprawę ważną dla Seniora – wyjaśniają osoby obsługujące numer 507 300 002 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-13.00).

Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów jest obsługiwany przez seniorów-wolontariuszy, mieszkańców Świdnicy, uczestników zajęć prowadzonych przez Dzienny Dom „Senior-WIGOR”. W tym celu zostali oni przygotowani i przeszkoleni przez psychologa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy. W czasie dyżuru seniorzy-wolontariusze odbierają telefony, wyszukują informacji, a także oddzwaniają do osób, które próbowały się połączyć poza godzinami dyżurów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *