Świdnica walczy o kolej

Oddala się remont odcinka linii kolejowej 137 Jaworzyna Śląska-Świdnica Miasto. Inwestycja spadła na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023. Członkowie Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego i Świdnickiego Forum Rozwoju wierzą jednak, że nie wszystko stracone i rozpoczynają zbiórkę podpisów pod petycją o przywrócenie remontu na listę podstawową.

 

Oddala się remont odcinka linii kolejowej 137 Jaworzyna Śląska-Świdnica Miasto. Inwestycja spadła na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023. Członkowie Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego i Świdnickiego Forum Rozwoju wierzą jednak, że nie wszystko stracone i rozpoczynają zbiórkę podpisów pod petycją o przywrócenie remontu na listę podstawową.

W sobotę i niedzielę w świdnickim Rynku i na przyległych ulicach będzie można spotkać sympatyków kolei, którzy będą zachęcać do podpisania petycji (jej tekst poniżej). Dlaczego to takie ważne? – Modernizacja linii kolejowej 137 Legnica – Katowice na odcinku Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto została zrzucona z podstawowej na rezerwową listę inwestycji wykonywanych do roku 2023. Z doświadczeń wiemy już, iż owa lista rezerwowa oznacza odsunięcie w daleką przyszłość danego projektu – uważa Adam Grabicki z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego.

Liczy się czas. Do 11 sierpnia trwają konsultacje społeczne nad dokumentem. Im więcej będzie podpisów, tym lepiej. Może dzięki temu uda się przekonać Ministerstwo Infrastruktury o konieczności remontu tego niewielkiego odcinka. Jak przekonują organizatorzy zbiórki podpisów, inwestycja idealnie wpisuje się w plany związane z rozwojem Aglomeracji Wałbrzyskiej i utworzeniem siatki połączeń na trasach Świdnica Miasto – Kamienna Góra czy Wrocław Główny – Jedlina Zdrój przez Świdnicę Kraszowice.

PETYCJA

Prosimy o poparcie naszej wspólnej inicjatywy, skierowanej w stronę Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie procesu pozwalającego ponownie wpisać inwestycję pn. „Modernizacja linii kolejowej 137 Legnica – Katowice, na odcinku Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto” na podstawową listę Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023.

Wykluczenie remontu tego krótkiego, ale jak bardzo ważnego 10-kilometrowego odcinka „Magistrali Podsudeckiej” godzi w szeroko rozumiane interesy Miasta Świdnicy oraz Powiatu świdnickiego.

Sprawne, szybkie a przede wszystkim bezpieczne połączenie z sąsiednimi dużymi ośrodkami jak Wałbrzych, Wrocław pozwolą na dalszy rozwój Świdnicy, a w perspektywie kilku lat ograniczą odpływ młodych ludzi z naszego miasta. Skorzysta na tym również sektor przemysłowy i turystyczny proponujący szybki dostęp do swoich usług.

Inwestycja idealnie wpisuje się w plany związane z rozwojem Aglomeracji Wałbrzyskiej i utworzeniem siatki połączeń (planowana linia S1 Świdnica Miasto – Jaworzyna Śląska – Wałbrzych – Kamienna Góra oraz S4 Świdnica Miasto – Jedlina Zdrój – Wałbrzych – Świebodzice – Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto), remont linii kolejowej 285 (Wrocław Główny-Jedlina Zdrój na odcinku Świdnica Kraszowice-Jedlina Zdrój w perspektywie do Wrocławia przez Sobótkę) oraz kończąca się modernizacja linii kolejowej 274 Wrocław Główny – Zgorzelec, przez Jaworzynę Śląską, gdzie łączy się z naszą Podsudecką Magistralą Kolejową.

Wszystkie zachodnie państwa stawiają na transport ekologiczny, a bez wątpienia kolej takim jest. Nie bądźmy w tyle i korzystajmy z doświadczeń lepiej rozwiniętych krajów.

Z wyrazami szacunku,

Członkowie Świdnickiego Forum Rozwoju, Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego

{fcomment}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *