Śpiewem i teatrem o bezpieczeństwie
W ramach integracji międzyszkolnej uczniowie z koła teatralno-wokalnego ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Świdnicy udali się z przyjacielską wizytą do Zespołu Szkół Specjalnych w Świdnicy.
Wizyta odbyła się w ramach projektu „Szkoła dbająca o bezpieczeństwo”.
5 grudnia uczniowie z koła teatralno-wokalnego ze SP nr 6 w Świdnicy pod opieką pań – Anny Worobiec i Haliny Styrny udali się z przyjacielską wizytą do Zespołu Szkół Specjalnych w Świdnicy. Zaprezentowali tamtejszej społeczności szkolnej przedstawienie pt. „Bądź widoczny na drodze” w ramach realizowanego szkolnego projektu „Szkoła dbająca o bezpieczeństwo”, którego głównym koordynatorem jest wicedyrektor Monika Eszwowicz.
Celem przestawienia było: wdrażanie do właściwego zachowania w ruchu drogowym, dbanie o swoje bezpieczeństwo w szkole i na ulicy, zachęcanie do noszenia znaczków odblaskowych, kształtowanie nawyków rozpoznawania znaków drogowych oraz umiejętności powiadamiania dorosłych o wypadku, zagrożeniu czy niebezpieczeństwie.
Uczniowie z koła teatralno-wokalnego przybliżyli powyższą tematykę poprzez ciekawą inscenizację w formie dramy, scenek rodzajowych oraz śpiewanie piosenek o ruchu drogowym. Dużą atrakcją były atrakcyjne rekwizyty w postaci znaków drogowych, świecących lizaków policyjnych, sygnalizatorów świetlnych oraz innych gadżetów związanych z ruchem drogowym.
Mała publiczność z Zespołu Szkół Specjalnych wraz z opiekującymi się nimi nauczycielami świetnie bawiła się wraz z aktorami. Przeżywali wraz z bohaterami przedstawienia różne przygody związane z zasadami właściwego zachowania się w szkole, na placu zabaw i jako uczestnika ruchu drogowego. Zgromadzona na widowni publiczność była zachwycona, czemu dała wyraz gromkimi brawami.
Miłym akcentem w z związku z nadchodzącymi Mikołajkami było wręczenie pamiątkowych paczek małym aktorom i podziękowanie za wspaniale odegrane role.
– Taka wizyta uczy wrażliwości, tolerancji i zrozumienia drugiego człowieka. Z pewnością będziemy dalej organizować takie spotkania, aby rozwijać współpracę z uczniami Zespołu Szkół Specjalnych – tłumaczą nauczyciele.