Prezentujemy Lexusa IS 250C

IS_250C_012_09_LOCIS250 w wersji cabrio – to najnowsza propozycja Lexusa, która w lipcu trafia w ręce pierwszych klientów. Sztywny, składany dach coupe zaledwie w 20 sekund, daje poczucie wolności w kabriolecie.

W Lexusie IS 250C szczególny nacisk został położony na spotęgowanie uczuć radości i wolności, które od zawsze towarzyszą podróżowaniu samochodami z rozkładanym dachem. Model został wyposażony w najszybciej na świecie działający, trzyczęściowy dach. Nowy Lexus rodziny IS charakteryzuje się poziomem hałasu i drgań takim jak w modelu IS w wersji sedan oraz elegancją stylowego, komfortowego i doskonale wykończonego kabrioletu. Samochód został tak zaprojektowany, aby zapewniał użytkownikom niski poziom hałasu i brak zawirowań powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem.

IS_250C_012_09_LOC

 

Kabriolet wyjątkowy

Pokrywa silnika, lampy przednie, klamki drzwi i lusterka pochodzą z wersji sedan. Wyjątkowy styl IS 250C odróżnia go od typowych samochodów z nadwoziem kabriolet. Elementy poszycia nadwozia zostały przeprojektowane. Dzięki temu doskonale pasują do nowego, trzyczęściowego składanego dachu wykonanego ze stopu aluminium, który charakteryzuje się najkrótszym na świecie czasem składania i rozkładania. Każda z tych czynności trwa tylko 20 sekund. W nowym IS 250C szkła zestawu wskaźników zostały zmienione tak, aby poprawić widoczność podczas jazdy ze złożonym dachem. Wzrósł kontrast oświetlenia LED, a przenikalność szkieł została zmniejszona z 30% na 20%. Zwarta konstrukcja mechanizmu składającego dach pozwoliła na znaczne zwiększenie pojemności bagażnika – pojemność bagażnika należy do największych w klasie, poszerzenie otworu drzwi przednich, łatwy dostęp do foteli tylnych, a także zwiększenie ilości miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach. Model IS 250C został tak zaprojektowany, aby uzyskując najmniejszy możliwy współczynnik oporu powietrza – 0,29 z rozłożonym dachem – zapewniał minimalne zawirowania powietrza wewnątrz kabiny podczas jazdy z otwartym dachem. Inżynierowie Lexusa skoncentrowali się na uzyskaniu wyjątkowo niewielkich zawirowań powietrza wokół twarzy, barków i nóg podróżnych. Dzięki zwiększeniu sztywności nadwozia, modernizacji zawieszenia i elementów wygłuszających, IS 250C charakteryzuje się prawie takim samym poziomem hałasu i drgań co model IS z nadwoziem typu sedan.

 

{gallery}2010_03/moto/is250{/gallery}

Emocje w ilości 208

Układ napędowy nowego Lexusa IS 250C składa się z bardzo płynnie pracującego, 2,5-litrowego silnika V6 o mocy 153 kW/208KM oraz 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów wyposażonej w dźwignie sterujące – łopatki – umieszczone za kierownicą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100km a emisja CO2 219 g/km. Jazda nowym samochodem z nadwoziem typu coupe/kabriolet dostarcza sportowych wrażeń. W IS 250C zastosowano zawieszenie podobne do tego w wersji sedan. Zawieszenie przednie tworzą dwa wahacze rozwidlone, natomiast tylne oparte jest o układ wielowahaczowy. Wprowadzono w nich jednak szereg zmian, których celem było poprawienie komfortu jazdy tak, aby pasował on do kabrioletu. Dodatkowo zawieszenie musiało zachować odpowiednią dynamikę pracy bez względu na to, czy dach jest złożony czy rozłożony. W celu zwiększenia sztywności nadwozia, odporności na zderzenia lub przewrócenia pojazdu oraz ograniczenia drgań układu kierowniczego i możliwości kontrolowania zachowania nadwozia wprowadzono szereg zmian w szkielecie nadwozia IS 250C.

 

Nowocześnie, pewnie i bezpiecznie

W nowym kabriolecie Lexusa IS 250C wykorzystano najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego dostępnego w tym segmencie samochodów: nowoczesny zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), układ stabilizacji toru jazdy (VSC) uwzględniający specyfikę nadwozia otwartego i opracowany z myślą o skróceniu drogi hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności. Ponadto nowy kabriolet wyposażony jest w zmodernizowany układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wyposażony w funkcje przygotowania pasów bezpieczeństwa do zadziałania, wczesnego hamowania oraz hamowania awaryjnego, a także w dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne (SRS) z dodatkową dwukomorową poduszką powietrzną pasażera. Dostępny jest również cały szereg układów wspomagających kierowcę. Należą do nich: przednie i tylne czujniki parkowania, układ ułatwiający parkowanie (Lexus Parking Assist), adaptacyjny układ automatycznej kontroli prędkości jazdy (ACC) i układ monitorujący ciśnienie w ogumieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *