Policja w ZUS

Osoby starsze cały czas są na celowniku przestępców, którzy bez skrupułów wykorzystują ich bezradność, podeszły wiek, łatwowierność i „dobre serce”. Dzięki prowadzonym przez instytucje i służby działaniom oraz akcjom prewencyjnym na rzecz bezpieczeństwa osób starszych, coraz częściej udaje się udaremnić próby wyłudzeń oraz kradzieży na szkodę seniorów.

Coraz więcej osób ma więc świadomość tego, w jaki sposób działają sprawcy oszustw i jak nie stać się ich ofiarą. Chcąc dotrzeć z informacjami o zagrożeniach i sposobach unikania ich skutków do jak największej liczby seniorów, policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji we Wrocławiu wyszli z nową inicjatywą, polegającą na okresowym funkcjonowaniu punktów konsultacyjnych w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Apele, programy profilaktyczne, szkolenia seniorów to jedna z metod uświadamiania o istniejących zagrożeniach dotyczących oszustw „na wnuczka” czy też „na policjanta”, które są społeczeństwu doskonale znane, a jednak sprawcy wciąż starają się zrobić wszystko, aby przejąć pieniądze od seniorów. Dlatego świdniccy policjanci stawiając na ciągłą edukację w przedmiocie unikania tego rodzaju zagrożeń. Chcąc dotrzeć z informacjami o metodach działania przestępców i sposobach unikania skutków tych działań do jak największej liczby seniorów policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy wyszli z nową inicjatywą, polegającą na okresowym funkcjonowaniu punktów konsultacyjnych w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W dniach 16, 18 i 20 września br. w w placówce ZUS-u w Świdnicy obecni byli funkcjonariusze świdnickiej komendy, którzy rozmawiali z odwiedzającymi urząd osobami przede wszystkim o problematyce związanej z przestępstwami na tzw. „wnuczka” oraz „policjanta”, a także o problemach dnia codziennego. Działania oparte są o Porozumienie zawarte między Komendantem Głównym Policji, a Prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w sprawie współpracy w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa obywateli. Funkcjonowanie punktów konsultacyjnych jest elementem akcji profilaktycznej pn. ”Porozmawiaj w ZUS-ie o bezpieczeństwie” w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktycznego „Wzorowy Senior”, którego celem jest ograniczenie przestępstw powszechnych, w tym głównie na seniorach, edukacja z zakresu odpowiedzialności prawnej, prawidłowe zabezpieczenie własnego mienia oraz sposób postępowania w określonych sytuacjach zagrożenia.

(opr)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *