Niebezpieczny łącznik czekają zmiany!

lacznik

lacznikOddany do użytku pod koniec 2011 roku łącznik do autostrady A4 miał poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, tymczasem nieustannie dochodzi na nim do groźnych wypadków. W celu poprawienia niefortunnych statystyk planuje się duże zmiany – w tym montaż stacjonarnego fotoradaru.

Oddany do użytku pod koniec 2011 roku łącznik do autostrady A4 miał poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, tymczasem nieustannie dochodzi na nim do groźnych wypadków. W celu poprawienia niefortunnych statystyk planuje się duże zmiany – w tym montaż stacjonarnego fotoradaru.

 lacznik

 

Dane mówią same za siebie

13-kilometrowy betonowy odcinek, dzięki któremu mieszkańcy Świdnicy mogą szybko dostać się do autostrady A4, to jedna z tych dróg na jakich często dochodzi do drogowych incydentów, także tych ze skutkiem śmiertelnym. W 2011 roku, a konkretnie w jego ostatnich miesiącach (inwestycja powiatu świdnickiego została oddana do użytku pod koniec października) na tej drodze zginęły dwie osoby. W październiku 2013 r. doszło do zderzenia czterech samochodów – osiem osób trafiło do szpitala. W tym samym roku na drogę wybiegły cztery konie – jeden z nich odbił się od dwóch pojazdów – zwierzę będące w ciąży poniosło śmierć, na całe szczęście nie było osób poszkodowanych.

Niestety, także w 2013 r. w wyniku wypadku zginęła kobieta, która poruszała się samochodem bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. W 2014 r. policja odnotowała na tym odcinku – 44 kolizje, 2 wypadki, w których ranne zostały 4 osoby. W tym roku doszło już do 4 kolizji i 1 wypadku, w którym 1 osoba została ranna.

 

Nieuwaga i prędkość

Budowa drogi nr 3396D miała wpłynąć na bezpieczeństwo mieszkańców Wałbrzycha i Świdnicy, którzy do Wrocławia musieli kierować się jeszcze bardziej niebezpieczną i zatłoczoną – drogą krajową nr 35. Inwestycja przyniosła też ulgę mieszkańcom miejscowości leżących na trasie Świdnica – Żarów, także z uwagi na coraz większy ruch, głównie aut ciężarowych, które przemieszczają się między strefami ekonomicznymi. Do wypadków i kolizji dochodzi na skrzyżowaniu z miejscowościami Bagieniec i Bolesławiec. Zazwyczaj przez nieuwagę, brawurę i prędkość. W celu zwiększenia bezpieczeństwa na tej trasie, Służba Drogowa Powiatu Świdnickiego podejmuje szereg działań.

W roku 2013 w ciągu całej drogi powiatowej nr 3396 D odnotowano 15 wypadków, (w wyniku których 2 osoby zostały zabite i 24 ranne) oraz 59 kolizji drogowych – o tyle w roku 2014 liczba wypadków spadła do 2. Statystyka zdarzeń w rejonie skrzyżowania Bolesławice – Bagieniec wskazuje, że podejmowane działania przynoszą zakładane efekty – przekazuje ocenę Służby Drogowej Powiatu Świdnickiego Piotr Dębek, rzecznik prasowy starostwa powiatowego, podkreślając, że fakt, iż w bieżącym roku nie odnotowano w tym rejonie żadnego wypadku, a jedynie jedną kolizję – nie stanowi powodu dla zaniechania dalszych prac zmierzających do poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie.

 

Będzie bezpieczniej?

Droga powiatowa jest w centrum uwagi starostwa i jest na bieżąco monitowana przez funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego KPP Świdnica (szczególnie niefortunne skrzyżowanie Bolesławice- Bagieniec oraz skrzyżowanie Piotrowice – Żarów).

– W wyniku wspólnych działań starostwa i funkcjonariuszy policji, zaproponowane zostały dalsze zmiany w obowiązującej dotychczas organizacji ruchu – informuje PSPŚ.

Wśród tych zmian znalazło się wydłużenie o 50 metrów zakazu wyprzedzania pojazdów na drodze powiatowej nr 3396D. Nastąpiło to od strony Świdnicy, poprzez zmianę oznakowania poziomego i pionowego (stosowny projekt zmiany organizacji ruchu jest obecnie opracowywany przez SDPŚ). Planuje się też poprawę widoczności w rejonie skrzyżowania – ograniczenie lub likwidację barier dźwiękochłonnych na estakadzie od strony Bolesławic.

Z uwagi na trwałość projektu powiat musi uzyskać zgodę od jednostki dofinansowującej realizację przedsięwzięcia na dokonanie demontażu części zainstalowanych barier. Zmiana ustawy Prawo ochrony środowiska wpływa sprzyjająco na uzyskanie pozytywnej opinii w tej kwestii – wyjaśniają służby.

Niezależnie od powyższego, rozważana jest także możliwość zlokalizowania w tym rejonie stacjonarnego fotoradaru i montażu konstrukcji bramowej wraz z oznakowaniem tablicowym, dla pełnego wskazania obszaru skrzyżowania w tym rejonie wraz ze stosownym doświetleniem skrzyżowania.

 

MM, foto: archiwum

{fcomment}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *