Aktualności, Polecamy, Świdnica

MPK Świdnica będzie budować rozkłady jazdy

Urząd Miejski ogłosił rozstrzygnięcie przetargu na kontrolę biletów w autobusach i tworzenie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej. Od września będzie to robić Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. w Świdnicy.

MPK6

Do tej pory sześciu kontrolerów było zatrudnionych przez Urząd Miejski. Również magistrat musiał zajmować się windykacją kar za brak ważnego biletu na przejazd świdnicką komunikacją miejską.

Ściągalność opłat karnych za przejazd bez ważnego biletu była do tej pory bardzo słaba – wyjaśnia Małgorzata Lubandy, dyrektor Wydziału Transportu UM w Świdnicy – w roku 2015 na wystawionych 1309 mandatów opłaconych w terminie zostało 432, co oznaczało koniecznośc skierowania do windykacji opłat karnych o wartości ponad 100 tysięcy złotych. Stąd w przetargu zawarta była propozycja naliczania prowizji od zwindykowanych kwot, co powinno wykonawcę ekonomicznie zmobilizować do skutecznego działania.

Zgodnie z warunkami przetargu MPK przejmie za porozumieniem stron wszystkich kontrolerów i taki stan utrzyma.

Kolejna zmiana wiąże się z tworzeniem rozkładów jazdy, rozumianym nie tylko jako drukowanie i umieszczanie na przystanka, ale przede wszystkim jako ustalanie częstotliwości kursowania na poszczególnych liniach. To zadanie przed przetargiem również należało do obowiązków pracowników Wydziału Komunikacji UM w Świdnicy, którzy za pomocą specjalistycznego oprogramowania przynajmniej dwa razy do roku przygotowywali rozkłady jazdy i dokonywali niezbędnych korekt.

Dysponujemy specjalistycznym oprogramowaniem – wyjaśnia Tomasz Kurzawa prezes Zarządu MPK w Świdnicy – a przede wszystkim doświadczonymi praktykami, którzy czują puls miejskiej komunikacji. Przygotowywanie przez nas rozkładów jazdy uprości procedury i przyspieszy tempo wprowadzania zmian i korekt w rozkładach w odpowiedzi na sugestie gmin obsługiwanych przez spółkę albo naszych pasażerów. Poza wszystkim złożenie w jednych rękach odpowiedzialności za całokształt spraw komunikacyjnych w sposób jednoznaczny dla klientów określi kompetencje.

Uzyskana w przetargu kwota za usługi kontroli biletów, windykacji i tworzenia rozkładów jazdy jest niższa od planowanej.

1 sierpnia 2016

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *