Mistrzowie Kodowania [FOTO]

Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach. W II edycji programowania bierze udział ponad 600 szkół, 1200 nauczycieli, niemal 50 000 uczniów. W Szkole Podstawowej nr 4 w Świdnicy panie Izabella Isańska, Katarzyna Podkowiak i Magdalena Gawałek-Jekiel wzięły udział w szkoleniu z podstaw programowania w Scratch w ramach programu Mistrzowie Kodowania.
Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach. W II edycji programowania bierze udział ponad 600 szkół, 1200 nauczycieli, niemal 50 000 uczniów. W Szkole Podstawowej nr 4 w Świdnicy panie Izabella Isańska, Katarzyna Podkowiak i Magdalena Gawałek-Jekiel wzięły udział w szkoleniu z podstaw programowania w Scratch w ramach programu Mistrzowie Kodowania.
Scratch to intuicyjny język programowania, pozwalający uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Kodujemy od połowy października na kołach zainteresowań i lekcjach zajęć komputerowych w klasach III – VI. Scenariusz każdych zajęć opiera się na jednym wspólnym punkcie wyjścia, ale każdy może znaleźć swoją drogę do rozwiązania problemu, zawsze jest ich kilka. Programowanie angażuje i wciąga. Pedagodzy uczą się równolegle z dziećmi.
Uczniowie są niesamowici nie boją się tworzyć, próbować nowych rzeczy. Gdy miną pierwsze obawy, dotyczące swoich umiejętności, zaczyna się prawdziwa zabawa. Możliwość samodzielnego tworzenia animacji, czy prostych gier podnosi samoocenę i wzmacnia poczucie własnej wartości. Okazuje się, ze nawet dzieci, które podczas nauki szkolnej nie osiągają dużych sukcesów mogą stać się mistrzami – Mistrzami Kodowania. Uczniowie podczas zajęć z programowania pomagają sobie wzajemnie, dzielą się spostrzeżeniami i wskazówkami. W wielu przypadkach można wymyślić swój sposób rozwiązania danego zadania, inny niż pokazał nauczyciel prowadzący, co dla programujących uczniów jest dodatkowym wyzwaniem i motorem do działania. Programowanie wciąga zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Uczy pewnych schematów myślenia, które w obecnych skomputeryzowanych czasach, otworzy młodym ludziom nowe możliwości na przyszłość. Uczy też pracy w grupie i współdziałania. Dzięki programowaniu uczniowie podnoszą swoją ciekawość świata i chętniej uczą się przedmiotów ścisłych. Programowanie nie musi być nudne i każdy uczeń może w tej dziedzinie osiągnąć sukces!
Efekty prac naszych „mistrzów” można zobaczyć w Internecie na stronach:
http://scratch.mit.edu/users/SP_4_Swidnica
http://scratch.mit.edu/users/SwidnicaSP4/
(SP 4)
{fcomment}
{gallery}galerie/150403kod{/gallery}