Mistrzowie Kodowania [FOTO]

20150325 132505

20150325 132505Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach. W II edycji programowania bierze udział ponad 600 szkół, 1200 nauczycieli, niemal 50 000 uczniów. W Szkole Podstawowej nr 4 w Świdnicy panie Izabella Isańska, Katarzyna Podkowiak i Magdalena Gawałek-Jekiel wzięły udział w szkoleniu z podstaw programowania w Scratch w ramach programu Mistrzowie Kodowania.

Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach. W II edycji programowania bierze udział ponad 600 szkół, 1200 nauczycieli, niemal 50 000 uczniów. W Szkole Podstawowej nr 4 w Świdnicy panie Izabella Isańska, Katarzyna Podkowiak i Magdalena Gawałek-Jekiel wzięły udział w szkoleniu z podstaw programowania w Scratch w ramach programu Mistrzowie Kodowania.

20150325 132505

Scratch to intuicyjny język programowania, pozwalający uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Kodujemy od połowy października na kołach zainteresowań i lekcjach zajęć komputerowych w klasach III – VI. Scenariusz każdych zajęć opiera się na jednym wspólnym punkcie wyjścia, ale każdy może znaleźć swoją drogę do rozwiązania problemu, zawsze jest ich kilka. Programowanie angażuje i wciąga. Pedagodzy uczą się równolegle z dziećmi.

Uczniowie są niesamowici nie boją się tworzyć, próbować nowych rzeczy. Gdy miną pierwsze obawy, dotyczące swoich umiejętności, zaczyna się prawdziwa zabawa. Możliwość samodzielnego tworzenia animacji, czy prostych gier podnosi samoocenę i wzmacnia poczucie własnej wartości. Okazuje się, ze nawet dzieci, które podczas nauki szkolnej nie osiągają dużych sukcesów mogą stać się mistrzami – Mistrzami Kodowania. Uczniowie podczas zajęć z programowania pomagają sobie wzajemnie, dzielą się spostrzeżeniami i wskazówkami. W wielu przypadkach można wymyślić swój sposób rozwiązania danego zadania, inny niż pokazał nauczyciel prowadzący, co dla programujących uczniów jest dodatkowym wyzwaniem i motorem do działania. Programowanie wciąga zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Uczy pewnych schematów myślenia, które w obecnych skomputeryzowanych czasach, otworzy młodym ludziom nowe możliwości na przyszłość. Uczy też pracy w grupie i współdziałania. Dzięki programowaniu uczniowie podnoszą swoją ciekawość świata i chętniej uczą się przedmiotów ścisłych. Programowanie nie musi być nudne i każdy uczeń może w tej dziedzinie osiągnąć sukces!

Efekty prac naszych „mistrzów” można zobaczyć w Internecie na stronach:

http://scratch.mit.edu/users/SP_4_Swidnica

http://scratch.mit.edu/users/SwidnicaSP4/

 (SP 4)

{fcomment}

{gallery}galerie/150403kod{/gallery}

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *