Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy

rynek

rynekPod patronatem medialnym czasopisma Voyage w październiku w naszym mieście odbędzie się dwudniowa impreza pn. Kongres Turystyki Polskiej. Partnerami tego przedsięwzięcia będą m. in.: Związek Miast Polskich, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej i Dolnośląska Izba Turystyki. Trwają rozmowy z kolejnymi partycypantami, ustalane są szczegóły współpracy.

Pod patronatem medialnym czasopisma Voyage w październiku w naszym mieście odbędzie się dwudniowa impreza pn. Kongres Turystyki Polskiej. Partnerami tego przedsięwzięcia będą m. in.: Związek Miast Polskich, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej i Dolnośląska Izba Turystyki. Trwają rozmowy z kolejnymi partycypantami, ustalane są szczegóły współpracy.

rynek

Turystyka postrzegana jest przez samorządy lokalne jako ważny czynnik rozwoju gospodarczego. Jej podstawę stanowią zasoby dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, które przy odpowiednim zarządzaniu sprzyjają jej rozwojowi. W jakim kierunku zmierza polska turystyka? Jakie podejmować działania ponadregionalne wzmacniające rozwój turystyki? Na te i z pewnością wiele innych pytań szukać będą odpowiedzi uczestnicy tego wydarzenia. Impreza skierowana jest zarówno do prezydentów, burmistrzów, wójtów i osób zajmujących się w urzędach turystyką, promocją oraz kulturą, jak i do przedstawicieli przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych, fundacji, firm sprzedających usługi lub produkty sektora turystycznego. Liczymy na czynny udział w Kongresie naszych lokalnych hotelarzy, restauratorów oraz osób związanych z branżą turystyczną.

W programie przewidziano m. in.: sesje plenarne, panele dyskusyjne, warsztaty, seminaria, wycieczki pokazujące dobre praktyki w promocji turystyki oraz prezentacje ofert handlowych firm i samorządów.

Prezydent Miasta Beata Moskal – Słaniewska liczy na duże zainteresowanie i wymianę doświadczeń uczestników Kongresu: – Turystyka to wciąż niedoceniana branża w gospodarce narodowej. Promowanie wiedzy, dobrych praktyk, wymiana doświadczeń – mają być głównym celem Kongresu. Liczę także na to, że z wiedzy tej skorzystają samorządowcy, gdyż to właśnie gminy i miasta prowadzą dobrą politykę turystyczną, przyczyniającą się do rozwoju nie tylko branży, ale i swoich miejscowości.

Wśród podmiotów działających w sektorze turystycznym coraz częściej słyszy się o potrzebie zorganizowania spotkania, które będzie okazją do wymiany poglądów i podzielenia się własnymi doświadczeniami. Rozumiejąc te potrzeby miasto Świdnica zorganizuje Kongres Turystyki Polskiej.

(UM Świdnica)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *