Jakie będą nowe autobusy?

Tydzień temu podpisana została umowa na dofinansowanie zakupu dziewięciu nowych autobusów dla świdnickiego MPK a już piątego lipca dowiemy się, jakie oferty wpłynęły w ogłoszonym przetargu.

Po tej dacie już wszystko powinno być jasne. Przede wszystkim, kto będzie dostawcą, jaka będzie końcowa cena i kiedy pierwsze autobusy wyjadą na ulice. Harmonogram zawarty w ogłoszeniu przetargowym zawiera co prawda określenie daty dostawy pierwszej transzy trzech autobusów, ale też przyznaje dodatkowe punkty w ocenie oferty za przyspieszenie tej daty.

– Pozostałe kryteria oceny ofert to cena, która stanowić będzie 60% sumy punktów – wyjaśnia Tomasz Kurzawa, prezes Zarządu MPK Świdnica – parametry techniczno-eksploatacyjne mogące maksymalnie stanowić 20%, warunki gwarancji i serwis warte 10% oraz oszczędność energii i ochrona środowiska a także termin dostawy ocenione po 5%.

Bardzo interesująca jest lista wyposażenia określona w przetargowej specyfikacji. Przede wszystkim postawiono na komfort podróżowania: od niskiej podłogi na całej długości, pochylania wejść w kierunku przystanku, klimatyzacji całego autobusu, kasowników-biletomatów akceptujących płatności zbliżeniowe poprzez bezpieczne miejsce na wózek dziecięcy, wózek inwalidzki albo rower, gniazda USB do ładowania przenośnej elektroniki, dwie wewnętrzne tablice informacyjne i dodatkową zewnętrzną tablicę o podwyższonym kontraście dla osób niedowidzących na poręczach pokrytych materiałem o właściwościach bakteriobójczych kończąc.

– Specyfikacja powstawała w oparciu o wymogi projektu – mówi Tomasz Kurzawa – który koncentruje się na poprawie parametrów ekologicznych, ale przed oczami cały czas mieliśmy oczekiwania mieszkańców miasta i obsługiwanych gmin wyrażone w przeprowadzonym niemal rok temu badaniu ankietowym.

Nad bezpieczeństwem podróży ma czuwać m. innymi system monitoringu wewnętrznego oraz dwie kamery zewnętrzne, system automatycznej detekcji i gaszenia ognia w komorze silnika.

Ergonomiczne i klimatyzowane miejsce pracy będą mieć kierowcy, którzy przy trudnieszych manewrach będą mogli korzystać z obrazu kamer monitoringu zewnętrznego.

Nowe autobusy powinny być objęte 48 miesięczną gwarancją, a podwozie i nadwozie mają być chronione przez 10 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *