Uncategorized

GL na rok 2010

gl-przod---foto-gowne gl-wnetrzeWydajne, zaawansowane technologicznie silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie, zupełnie nowe elementy karoserii i udoskonalone wnętrze. Tak wygląda Mercedes-Benz Klasy GL na rok modelowy 2010, który już jest w ofercie polskich salonów.

 

Wydajne, zaawansowane technologicznie silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie, zupełnie nowe elementy karoserii i udoskonalone wnętrze. Tak wygląda Mercedes-Benz Klasy GL na rok modelowy 2010, który już jest w ofercie polskich salonów.

Odświeżony największy offroader spala teraz nawet o 8 procent mniej paliwa i jest bardziej przyjazny środowisku. Gwarancję luksusu w najnowszym modelu SUV Mercedesa można mieć w wersji podstawowej za około 300 tysięcy złotych.

 

gl-przod---foto-gowne gl-wnetrze

 

W Klasie GL na rok 2010 wprowadzono modyfikacje techniczne oraz technologie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i podniesienia walorów środowiskowych. Projektanci ze Stuttgartu zadbali także o to, aby przykuwające wzrok nadwozie auta mocniej oddziaływało na zmysły obserwatora. Wyrazisty wygląd Klasy GL podkreślają zmodernizowane zderzaki, przeprojektowane chromowane elementy zabezpieczenia podwozia z przodu i z tyłu, nowa atrapa przednia oraz światła przeciwmgielne do jazdy dziennej połączone za pomocą pokrytej chromem listwy. Inne nowe elementy to koła ze stopu lekkich metali w rozmiarze od 18 do 21 cali, a także przerobione, chromowane końcówki układu wydechowego.

 

Dla pięciu lub siedmiu
Odświeżony SUV zaprasza do środka 5 lub 7 pasażerów. Poddane stylistycznym modyfikacjom fotele wyściełane skórą, to atrakcja tegorocznej wersji modelowej, która z pewnością będzie przyciągać wzrok przechodniów. Flagowy model GL 500 będzie z kolei oferowany ze wstawkami z ekskluzywnej skóry typu nappa. Wszystkie auta wyposażono w nowe wskaźniki, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą nappa, jak również aktywne zagłówki NECK PRO foteli kierowcy i przedniego pasażera. Na straży maksymalnego poziomu bezpieczeństwa stoi tu szeroka gama systemów zintegrowanych w koncepcję ochrony użytkowników PRE-SAFE. Rozwiązanie to automatycznie przygotowuje pojazd i osoby nim podróżujące na nadchodzące zderzenie poprzez zoptymalizowane wykorzystanie dostępnych funkcji ochronnych. Stanowiący wyposażenie SUV-a układ inteligentnego oświetlenia drogi (Intelligent Light System, ILS) odpowiada za optymalne rozłożenie snopa światła przed pojazdem, w zależności od sytuacji na drodze i warunków pogodowych. Wyposażenie standardowe obejmuje lampy do jazdy dziennej oraz światła tylne w technologii diod elektroluminescencyjnych.

GL 350 CDI 4MATIC
Oprócz GL 350 BlueTEC 4MATIC, Klasa GL jest teraz dostępna w wersji BlueEFFICIENCY w modelu GL 350 CDI 4MATIC. Auto to spala o około 5 procent mniej oleju niż jego poprzednik, przy czym osiągi wcale na tym nie cierpią. Silnik V6 napędzający ten samochód w dalszym ciągu generuje 165 kW/224 KM mocy, pozostawiając do dyspozycji kierowcy maksymalny moment obrotowy 510 Nm, dostępny już przy 1.600 obr./min. Przeciętne zużycie paliwa tej wysokoprężnej jednostki to zaledwie 9,3 litra oleju na 100 kilometrów.

GL 450, GL 500 i GL 450 CDI – wszystkie 4MATIC
Doskonałe osiągi i niezrównany komfort jazdy należą do tych specjalnych zalet, którymi mogą poszczycić się oba modele napędzane silnikami V8, spełniającymi przy tym wymogi normy EU5 standard. 5,5-litrowa jednostka napędowa pod maską GL 500 dysponuje mocą 285 kW/388 KM i momentem obrotowym 530 Nm. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, niemal tak szybko jak samochód sportowy. Z autami wyścigowymi jest również porównywalna jego prędkość maksymalna, wynosząca 240 km/h. W modelu GL 450 zamontowano benzynową V-ósemkę o pojemności 4,6 litra, mocy 250 kW/340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 niutonometrów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Silnik wysokoprężny V8 na wyposażeniu GL 450 CDI 4MATIC dostarcza moc 225 kW/306 KM, a 700 Nm momentu obrotowego, które oferuje, gwarantuje doskonały komfort jazdy.

20 marca 2010

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *