Do Warszawy po obwodnicę Świdnicy

image1

image1Zakończyły się konsultacji publiczne w sprawie budowy południowej obwodnicy Świdnicy. Zadanie to ma ogromną wagę w wykluczeniu ruchu tranzytowego ze Świdnicy. Koszt realizacji zadania wyceniono na ponad 500 mln. zł.

Zakończyły się konsultacji publiczne w sprawie budowy południowej obwodnicy Świdnicy. Zadanie to ma ogromną wagę w wykluczeniu ruchu tranzytowego ze Świdnicy. Koszt realizacji zadania wyceniono na ponad 500 mln. zł.

image1

 

Do piątku, 30 stycznia mieszkańcy oddawali podpisy by inwestycja znalazła się na liście zadań do realizacji.

W imieniu prezydent Beaty Moskal – Słaniewskiej dziękujemy mieszkańcom Świdnicy i okolic za te wszystkie głosy, wsparcie oraz włączenie się w akcję – mówi zastępca prezydenta, Szymon Chojnowski.

Akcja zbierania podpisów pod patronatem prezydent Beaty Moskal-Słaniewskiej i Przewodniczącego Rady Miejskiej Jana Dzięcielskiego, przy zaangażowaniu Posłów na Sejm RP Teresy Świło i Roberta Jagły, radnych miejskich, lokalnych przedsiębiorców oraz urzędników spowodowała, że swoje poparcie wyraziło 3670 osób (na dzień 29 stycznia).

Nasze działania są po to, aby Warszawa też widziała, że Świdnica walczy o to, żeby ta obwodnica znalazła się na liście krajowej na lata 2014 – 2023. Ja, jako członek komisji infrastruktury podjęłam wszelkie starania, żebyśmy walczyli o tę naszą obwodnicę, która jest bardzo potrzebna mieszkańcom Jak wiemy, dotychczas Świdnica jest podzielona ulicą Zamenhofa na dwie części. Samochody, które przejeżdżają przez miasto bardzo utrudniają życie i myślę, że dołożenie obwodnicy na listę krajową spowodowałoby mniejszy ruch na ulicy Zamenhofa i polepszenie komunikacji chociażby ze Strzegomiem czy Dzierżoniowem. To jest dla nas ważne i o to walczymy – dodaje poseł.

30 stycznia w Warszawie w sali kinowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju odbyła się konferencja konsultacyjna dotycząca projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Uczestniczyli w niej poseł Teresa Świło i zastępca prezydenta Świdnicy Szymon Chojnowski. Przekazali oni na ręce minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak i wicepremiera Janusza Piechocińskiego podpisy mieszkańców oraz zabrali głos w tej sprawie. Choć obwodnica stoi wciąż pod znakiem zapytania, w trakcie spotkania podano dobrą dla nas wiadomość – obwodnica świdnicka znalazła się w wąskim gronie ośmiu obwodnic w kraju, które w procesie konsultacji uzyskały najwięcej wniosków i uwag (formularze internetowe i podpisy mieszkańców). W obecnej chwili jeszcze trudno wyrokować, czy akcja i aktywny lobbing władz miasta przełoży się „automatycznie“ na wpisanie obwodnicy na listę podstawową, jednak możemy na pewno powiedzieć, że głos mieszkańców Świdnicy dotarł do MIR i został dostrzeżony przez minister.

IMG 20150130 140800

 

Lista rezerwowa, jak pokazuje dotychczasowa praktyka, oznacza duże szanse na realizację inwestycji, z kolei lista podstawowa to tzw. „pewniaki“ – najważniejsze i największe inwestycje drogowe w kraju, składa się przede wszystkim z fragmentów dróg ekspresowych i autostrad oraz obwodnic dużych miast. Ponadto, jak powiedziała minister Maria Wasiak, nawet jeśli konkretna inwestycja nie znajdzie się na liście podstawowej lub rezerwowej, to nadal będą instrumenty i możliwości, aby włączyć ją do realizacji.

zdjecie

 

Te listy nie zostaną definitywnie zamknięte. Będziemy poszukiwać nowych form realizacji potrzebnych inwestycji – ocenia minister.

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zostanie przekazane do wiadomości publicznej przez MIR w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji.

Napisz do autora: marlenamech@swidnickie.pl

 

 

{fcomment}

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *